██ چکیده‌ی مطلب‌های فصل بیست و سوّم نسخه‌ی پولی ایبوک هوش مصنوعی ██
دانلود رایگان ایبوک هوش مصنوعی ترجمه شده به وسیله‌ی اینجانب سهراب جلوه گر جلوه‌گر

امیدوارم لحظات خوبی در این وب سایت داشته باشید .....

██ چکیده‌ی مطلب‌های فصل بیست و سوّم نسخه‌ی پولی ایبوک هوش مصنوعی ██
نویسنده : سهراب جلوه گر جلوه‌گر تاریخ : یک شنبه 7 شهريور 1394

 

 

██ چکیده‌ی مطلب‌های فصل بیست و سوّم نسخه‌ی پولی ایبوک هوش مصنوعی ██

 

مترجم: سهراب جلوه گر جلوه‌گر

 

چکیده‌ی مطلب‌های فصل بیست و سوّم- آشنایی با روبوتیک

یک روبوت، یک عامل هوشمند مکانیکی است که می‌تواند خودش کارها را انجام دهد یا می‌تواند برای انجام کارها راهنمائی شود. در عمل، یک روبوت معمولاً یک ماشین الکترومکانیکی است که به وسیله‌ی کامپیوتر و برنامه‌نویسی الکترونیکی راهنمائی می‌شود. روبوت‌ها می‌توانند خودمختار یا نیمه‌خودمختار باشند و دارای دو نوع اصلی هستند:

یکی، آنهایی که برای پژوهش در زمینه‌ی سیستم‌های شبیه انسان استفاده می‌شوند، مثل روبوت‌های ASIMO و TOPIO

و دیگری، آنهایی که دارای نقش‌های تعریف شده‌تر و خاص‌تر هستند، مثل نانو روبوت‌ها و کپّه روبوت‌ها(روبوت‌های کپّه‌ای)؛ و روبوت‌های کمک کننده که برای ساختن یا حرکت دادن چیزها یا انجام کارهای پَست یا خطرناک استفاده می‌شوند، مثل روبوت‌های صنعتی یا روبوت‌های متحرّک یا روبوت‌های سرویس‌دهنده(مستخدم).

خصوصیّت مشترک دیگر برای روبوت‌ها این است که ظاهر یا حرکت آنها این حس را به ما می‌دهد که آنها از خودشان دارای قصد(نیّت) و عمل(عاملیّت) [برای انجام کار] هستند.

ماشین‌آلات خودکار برای انجام کار مشخّصی طرّاحی شده‌اند؛ولی روبوت‌ها برای انجام کارهای گوناگون طرّاحی شده‌اند.

روبوتیک، شاخه‌ای از فنّـآوری است که به طرّاحی، تولید، اداره، حالت ساختاری و کاربردهای روبوت‌ها می‌پردازد.

قانون‌های سه گانه‌ی روبوتیک به وسیله‌ی اِسحاق آسیمُوف به اینصورت بیان شده‌اند:قانون اوّل‌، روبوت نباید به انسان صدمه(آسيب) وارد کند.| قانون دوّم، روبوت‌ باید دستوراتی را که به وسیله‌ی انسان به آن داده شده و ‌قانون اوّل را نقض نمی‌کند، اجرا نماید.| قانون سوّم‌، روبوت‌ باید از خودش مواظبت کند و این مواظبت نباید باعث نقض قانون اوّل یا نقض قانون دوّم شود.

روبوت‌ها اغلب به اطّلاعاتی که ماورای پنج حسّ انسان هستند‌، نیاز دارند؛ حسگرهای روبوت، پیکربندی یا وضعیّت و محیطش را ارزیابی می‌کنند و اطّلاعات این چنینی را به کنترلر روبوت‌، به صورت علامت‌های الکترونیکی می‌فرستند.

عمل‌کننده‌های رایج روبوتیک از ترکیب ابزارهای الکترومکانیکی مختلف‌ استفاده می‌کنند‌.

کنترل کننده، هوش لازم برای کنترل روبوت را به وجود می‌آورد‌؛ اطّلاعات حس شده را پردازش می‌کند و دستورهای کنترلی را برای عمل‌کننده‌ها محاسبه می‌کند تا کارهای خاصّی را انجام دهند‌.

واحدهای رابط، سخت‌افزاری برای ارتباط بین محیط و کنترل کننده که به صورت دیجیتالی می‌باشد، هستند (‌[به بیانی دیگر، واسط بین] حسگرها و عمل‌کننده‌ها [می‌باشند]‌).



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



:: برچسب‌ها: ██ چکیده‌ی مطلب‌های فصل بیست و سوّم نسخه‌ی پولی ایبوک هوش مصنوعی ██ مترجم: سهراب جلوه گر جلوه‌گر چکیده‌ی مطلب‌های فصل بیست و سوّم- آشنایی با روبوتیک,


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.